Napój regeneracyjny stosowany u sportowców

Jak dobrze wiemy ruch jest bardzo ważnym aspektem naszego życia. Zachowanie aktywnego trybu pozwala nie tylko korzystnie wpłynąć na wygląd naszego ciała, ale wpływa również na działanie naszego organizmu oraz mózgu. To właśnie po ćwiczeniach fizycznych możemy bardziej skupić się na nauce i jest ona znacznie prostsza. 

Jaki napój regeneracyjny po treningu 

napoje regeneracyjneJednak jeśli jesteśmy osobami aktywnymi, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest nawodnienie naszego organizmu. Szczególnie polecane jest picie wody. To ona najlepiej nas nawodni, a dodatkowo ugasi pragnienie. Po jakie napoje jednak sięgnąć w przypadku cięższych treningów, jakimi są na przykład siłowe. W takim przypadku najlepszą opcją zdecydowanie będą napoje regeneracyjne, które dostarczą organizmowi potrzebna energię, którą utraciliśmy podczas wykonywania ćwiczeń. Zdecydowanie najbardziej polecana są te o wysokiej kaloryczności. Pozwoli nam to na uzupełnienie utraconych kalorii podczas ćwiczeń, kosztem mało obfitego posiłku. Liczba dostarczanych kalorii ma ogromne znaczenie szczególnie w przypadku treningów siłowych. To właśnie po takiej aktywności nasz organizm potrzebuje odpowiedniej ilości kalorii, aby mięśnie w pełni się zregenerowały, a dodatkowo rozbudowały. Wówczas najczęściej polecane są trzy napoje. Pierwszym, najbardziej popularnym jest koktajl bananowy. Owoce te są doskonałym źródłem kalorii, w połączeniu z białkami jajka, otrzymamy pełny napój pozwalający na regenerację naszego organizmu. 

Kolejnym wartym swojej uwagi, aczkolwiek niedocenianym napojem jest sok z czereśni. Jest on szczególnie polecany kiedy mówimy o niewielkim zapaleniu mięśni, które właśnie ma miejsce po treningu z ciężarami. Czereśnie są doskonałym źródłem antyoksydantów oraz doskonale radzą sobie w przypadku stanów zapalnych. Nie zapominajmy więc o odpowiednim nawodnieniu organizmu, ponieważ czynność ta jest równie ważna jak same ćwiczenia.