Części zamienne do motocykla

Nasza ekipa motocyklowa była dość oryginalna, jeśli chodzi o tematykę. Zamiast współczesnych motocykli sportowych czy touringowych, używaliśmy zabytkowych motorów, zarówno wojskowych jak i cywilnych. Najczęściej używanym motocyklem w ekipie była jednak stara dobra emzetka, jaką kiedyś szczycili się wszyscy młodzi motocykliści.

Nowe części do zabytkowego MZ

części MZStare motocykle wymagały całkowicie innego traktowania, niż nowe maszyny. Konserwacja była na pierwszym miejscu, gdyż często zdarzało się iż nasze motory były poskładane z odnowionych i regenerowanych części. Nie wszystko dało się jednak odrestaurować, dlatego wiele maszyn było już wyposażonych w nowe części, zarówno od innego typu motocykli, jak i przystosowanych podzespołów z nowszych serii. Emzetki przez długi czas jeździły na starych firmowych częściach, gdyż produkcja części zamiennych została wstrzymana wiele lat temu, sprawne oryginalne części były coraz trudniej dostępne, a mało kto chciał montować w nich podzespoły od motocykli innych producentów. Dlatego też niedawne wznowienie produkcji nowej generacji motocykli i części MZ było naprawdę wielkim ułatwieniem, i niezmiernie cieszyło prawie połowę ekipy. Mogliśmy spokojnie zaadaptować części od nowych maszyn, gdyż nie różniły się one wiele od starego typu motocykli, a jednocześnie były o wiele wytrzymalsze i lepiej znosiły nawet dość ciężkie traktowanie na drodze.

Ich dopasowanie nie zajmowało wiele czasu ani pracy, gdyż części te były robione na podstawie starych wersji, nie wymagając wiele przeróbek, a czasem pasując idealnie do motocykla bez konieczności adaptacji jakichkolwiek elementów. Przede wszystkim jednak, były to części od oryginalnego producenta, co było dla nas o wiele ważniejsze niż wytrzymałość i jakość.