Specjalistyczne wyposażenie miejsc pracy

Rozumny właściciel zabiega o specjalistyczne wyposażenie zakładu pracy w sprzęt i urządzenia ergonomiczne, funkcjonujące zgodnie z wymogami BHP, ułatwiające pracę pracowników. Jest to zabieg opłacalny, gdyż w efekcie daje zwiększenie wydajności i zmniejsza ryzyko wypadkowości wśród pracowników.

Czy są meble specjalistyczne?

krzesła specjalistyczneMeble specjalistyczne to nie tylko biura, stoły i szafy, ale przede wszystkim, krzesła. Ten mebel ma szczególne znaczenie nie tylko dla komfortu siedzenia pracownika, ale głownie dla jego zdrowia i bezpieczeństwa. Wbrew pozorom, praca siedząca, to wcale nie taki luksus i bezpieczeństwo. Trwanie przez kilka godzin w jednej pozycji, wymaga specjalnego ułożenia ciała, aby nie doprowadzić do zniekształceń i zwyrodnień np. kręgosłupa. Dlatego należy bezwzględnie stosować krzesła specjalistyczne. Krzesła dopasowane są  ergonomicznie do wykonywanych czynności. Mają specjalnie wymodelowane siedzisko, regulowaną wysokość i podporę pod stopy. Kształt krzesła zabezpiecza kręgosłup przed skrzywieniem. Na takim krześle można wygodnie usiąść, lub tylko się podeprzeć, jeśli daną czynność trzeba wykonać na stojąco. Ważnym elementem jest podpora pod stopy, które nie powinny zwisać, ani spoczywać pod niewłaściwym kątem. Krzesła wykonywane są dla różnych specjalności, w zależności od wymogów danego zajęcia. Nie należy lekceważyć warunków i pozycji, w jakiej wykonujemy pracę, szczególnie jeśli ta praca jest trwała, a nie dorywcza.

Pozycja, w której znajdujemy się przez kilka godzin dziennie, zostawia swoje niezatarte piętno na budowie układu kostnego i kręgosłupa. Jeśli jest to układ wadliwy, często sprawiający ból, to podejmowane próby skorygowania wady są długotrwałe, mało efektywne i kosztowne. Zatem pamiętajmy o specjalistycznych krzesłach.